En helkväll i Prästgården

Igår var det kurskväll i Prästgården. Maken stod för trerättersmiddagen och en annan "kursledare" stod för ett miniföredrag om vett och etikett, stil och smak och vilka "regler" som gäller på fina middagar, hur man sköter linnedukar och annat smått och gott. Och så fick deltagarna (vi var 28 stycken) lära sig två servettbrytningar. Jag var kallskänka och höll mest till i köket men några bilder hann det bli. Nu kan jag ju inte lägga ut kreti och pleti på min egen blogg utan tillstånd men här kommer några bilder från kvällen i alla fall.


Deltagarna lyckades bra med brytningarna. Här är ena modellen.


Kocken var mest i köket tills all mat var serverad.


Det var så körigt vid serveringarna att jag inte hann fota allt men desserten fick jag en bild på i alla fall. Till förrätt var det gräslökstoppad matjesmousse på kavring, sedan helstekt baconlindad fläskfilé med Västerbottenrisotto, krämig sås och sugarsnaps och till efterrätt som synes blåbärscheesecake med äppelchutney och kanelkex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0