En kokt kräftas helgmemoarer...

Så var ännu en helg till ända. Jag känner mig som en kokt kräfta efter att ha hejat på dottern som gjorde fotbollsdebut under eftermiddagen. I övrigt har det hunnits med en hel del. Helgen inleddes med att jag åkte direkt från jobbet till medeltidsborgen där det var invigning och tal och grejer. Sedan skolkade jag från buffén där och åkte hem till den väntande familjen för vidare färd till en studentuppvaktning. Den första studenten i vårt kompisgäng har vandrat ut (och nummer 2 vandrar ut om två veckor...).

Väl hemma sov kusin A över - åtminstone tills hennes far kom och hämtade henne frampå småtimmarna. De var på galej men Lilla A ville absolut följa med dem hem i taxin på natten så vi fick väcka det stackars sovande barnet...


Prinsessor på ärten.

Igår var det familjedag på stan så vi var där på förmiddagen och käkade lunch på torget. Sedan åkte jag hem och bytte om för jag skulle spela flöjt på en vigsel på eftermiddagen. Sedan var jag på dragspelsfestival och gjorde reklam för en kommande jobbgrej som kan intressera dragspelare (eller i sanningens namn: jag mutade dottern och hennes kompis med glass om de delade ut 100 reklamlappar och foldrar till alla som verkade intresserade av dragspel...) Sedan var det plötsligt kväll och tacos på balkongen efter att vi blivit sittande en timme hos grannen drickandes mousserande vin på deras balkong.

Idag var det mest fotboll för hela slanten. Och en inlämningsuppgift till universitetet om kiliasmen och millenarismen (typ samma sak...) Och väldigt mycket sol...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0