Melodifestivalsfunderingar

Dottern, sex år, tittar på Melodifestivalen. Det är finalkväll och helfestligt. Dottern undrar hur gammal man måste vara för att få sjunga och spela fiol i Melodifestivalen.

Så äntrar Caroline af Ugglas scenen. Dottern har svårt för både låten och Ugglas - vi har ju hört den i två tävlingar förut. Dottern sitter tyst och betraktar tv-rutan. Så utspelar sig följande dialog:

Dottern: Har hon sovit över i Melodifestivalen?
Mamma: Vadå menar du?
Dottern: Jamen, alltså...har hon sovit ÖVER där?
Mamma: Inte vet jag, hur menar du då?
Dottern: Ja men alltså, så hon inte kommer för sent!
Mamma: För sent?
Dottern: Ja, men hon ser ju ut som en sån som kommer för sent!


Jag skrattade så jag nästan ramlade i golvet. Ungar är underbara.

Kommentarer
Postat av: Solveig

Vi är lyckliga för att Sverige ej behöver skämmas i Moskva.Tack o lov att inte Ugglan vann!!

Roligt att ha lite nya kort att skicka.

Kul att titta på Dina fina foton och att läsa Din dagbok. Jag undrar bara hur mycket energi Du har?

Ha det bra Solveig

2009-03-14 @ 22:36:52
Postat av: Annelie

Haha...va kul!!



Bra att dottern fick se att man kan se ut som Ugglas och passa tiden ;)



Kram igen...



2009-03-14 @ 22:42:19
URL: http://underforvandling.blogspot.com
Postat av: Anna

Solveig - Kul att du går in här och kollar! Och att du gillar korten! Energin, ja, jag vet inte om jag har mer än någon annan. Och att blogga GER väl snarare energi, tycker jag, eftersom det är kul. Och allt som är kul är ju berikande!



Annelie - Nja, nu vet vi ju inte detta. Det KAN ju vara så att hon faktiskt övernattade på ett liggunderlag från Jysk där nånstans i kulisserna. För med tanke på hur hon lyfter benet och viftar med armarna verkar hon ju rätt stel i den stackars kroppen?!

2009-03-14 @ 22:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0