Fredag eftermiddag

Så gick den här veckan också! Det är något visst med fredagseftermiddagar ändå. Det kunde jag sakna under de år jag var hemma med barnen, faktiskt! Den där känslan att veckan var gjord och man hade en härlig helg med familjen framför sig. För då var jag ju liksom med familjen jämt! Likadant när folk gick på semester. För mig blev det ju ingen skillnad. Det är nog inte bra att ha semester jämt - man behöver det där att se fram emot.

Igår var Å och jag och sjöng i ett församlingshem. Sällsynt trevligt var det! Gemytlig stämning och en publik som liksom var med på noterna och som kom fram efter och pratade lite. Jättekul! Det livade upp oss.

Maken kommer hem från Skåne ikväll. Vi har bokat bord på stans näst nyaste restaurang. Har aldrig varit där. Det fanns en tid när vi gick på restaurang jämt. Men då bodde vi mitt i stan och hade inga barn.

Nåja, vi har pratat om den där restaurangen sedan den öppnade för ett år sedan men det blir ju liksom aldrig av att man kommer iväg (jag har inte varit på bio sedan jag såg "Så som i himmelen", det säger väl en del). För att försöka komma iväg åtminstone under det kommande året lovade jag min man i julklapp att jag skulle bjuda med honom dit. Så häromdagen så erbjöd sig mamma och pappa spontant att ta barnen ikväll så att vi skulle kunna gå dit!

I vår serie "Riva ut ett rum i taget och se vad som ska behållas" har turen nu kommit till sovrummet. De garderoberna är inte att leka med. Särskilt inte överskåpen. Undrar vad vi har där egentligen... Det ska vi ta reda på i morgon.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hej Anna!



Hoppas ni har/hade en riktigt mysig kväll på restaurangen! Låter härligt!



Jag tycker fredagkväll har fått en annan innebörd sen jag börjat plugga...jag hade ju fullt upp med barnen innan, det är ju också arbete, men nu är det annorlunda. Förstår precis hur du menar!



Kram och trevlig helg!



Annelie

2009-03-06 @ 22:11:27
Postat av: Anna

Ja, det är ju så! Det är liksom variationen som är grejen på något vis. Att det alltid är samma varje dag, oavsett det är jobb, studier, barn eller semester, det blir liksom ingen variation.



Så ta det nu lugnt i helgen! Inget plugg! Njut av familjen! (Ska jag säga som ska skriva en teologiuppgift...)



Kram Anna

2009-03-06 @ 22:40:54
Postat av: Annelie

inget plugg?? Skojar du? Har naturkunskapsprov och energiräkning på måndag...borde vara förbjudet med prov på måndagar!!!



Lycka till själv med teologiuppgiften! Roligt?

2009-03-06 @ 22:51:43
URL: http://underforvandling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0