Dagens foto #72 av 365

72 av 365

Jag håller på att baka mig igenom den underbara boken "Kyrkkaffe". Det tar sin lilla tid. Men gott blir det. Idag bakade jag kalljästa tekakor och medan de jäste blev det en nötkaka. Båda var så snabba och smidiga och enkla att till och med sonen reagerade när han kom ut i köket. "Men mamma, har du redan hunnit baka allt detta?".

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Andra dagens fotare:

Webmosterhelene
3kärlekar, Anki, Annahanna, Anna/heffaklumpen, AnnaK, Anna/tokfias, Anna/Xante, Anne, Christel, copyrightmaria, Cybertjejen, Ellen, Emma, FruGrip, Jane/citrontimjan, Jennie, Jessica, Malena, Maria/fembarnsmamma, Mia, Miss Muffin, MonicaO, Pernilla, Qurin, Silwerstar, Snöstjärna, Sockergrynet, Tezzan,VeronicaP, Ulrica, Åsa/badanka, Åsa Torgersson, Lena, Sabina

Kommentarer
Postat av: Annelie

Kalljästa tekakor låter fint! Den boken har jag inte sett förut...



Här bakar F och hennes kompis A. Mysigt är det.



Kram, Annelie

2009-03-13 @ 21:34:37
URL: http://underforvandling.blogspot.com
Postat av: Anna

Har du inte?? Det är jättefin bok med goda recept på bröd och kakor från en massa församlingar blandade med böner och tänkvärda texter.



Jag har den på bokrean på jobbet just nu. 80 spänn. Bara säg till så prackar jag på din man en sån... Kanske något för den bakande dottern annars? Fast hon kör ju utan recept numera...



Kram Anna

2009-03-14 @ 19:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0