Andra Chansen-time

Nu är det dags igen! Andra Chansen har onekligen blivit lika spännande som övriga deltävlingar. Bra jobbat, Björkman!

DUELL 1
I första duellen möter Scotts Sarah Dawn Finer. Det BORDE väl inte finnas någon tvekan om att Sarah går vidare till nästa steg. Men hon har tydligen svåra halsproblem så skam vet. Det hänger mycket på hennes röst, det här.
Scotts kör sin superstressiga "Jag tror på oss" i rekordfart. Visst, den är inte dålig. Men Sarahs låt är bättre.

Nu är Sarah på scenen. Och av dunderförkylningen märks inte mycket. Det är så SNYGGT! Vackert, pampigt, superfin ballad. Ska det va´ en ballad ska det va´ den här. Me like! A LOT! Globen, Globen, Globen.

YEEEEEES! Sarah är vidare tills vidare.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

DUELL 2
Ruffsi och Tuffsi, jag menar Lili och Sussie äntrar scenen, 20 år äldre än när det senast begav sig men lika blonderade och blekrosa. Låten är rätt bra. Kanske inte helt min smak, men klart godkänt. Det kan bli svårt för BWO det här.

Nu kommer BWO! De är lite speciella men de gör bra låtar. Rolinski har rymddräkt och Bard är iförd sin ridhjälm (!) även denna vecka. Men den här låten gillar jag. Bättre än systrarna Päivärinta.

Jahapp, det BLEV svårt för BWO. Systrarna spöade dem. Oh Mama!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

DUELL 3
Äppelkäcka Amy Diamonds ögon glittrar ikapp med kläderna. Så slänger hon av sig glitterkappan och gör framlänges Moonwalks i skoluniform. Det här är skälet till att dottern fortfarande kämpar mot sömnen. Jag är inte lika entusiastisk. Orkar inte riktigt med henne. Men mamma och pappa och alla kompisarna i Jönköping hejar säkert på! Och landets småtjejer ringer upp barnbidraget. Hon blir en tuff motståndare för piloterna.

Star Pilots står för nästa bidrag. Jag fattar fortfarande inte pilottemat. Det blir bara fjantigt. Men låten är rätt okej. Ingen höjdare, men jag håller mer på piloterna än på Amy. Tror dock det blir en tuff duell. Hugget som stucket.  Och mig spelar det egentligen ingen roll...

Och piloterna är vidare till nästa steg.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

DUELL 4
Och då är ju Starpilots färdiga för Globen, konstaterade just maken. För nu kommer det två skämt. Det var ju tur för dem att de hamnade i samma duell för de hade varit chanslösa mot vilket annat bidrag som helst denna kväll. Först ut i denna fjärde mycket prekära tillställning är Rigo och hans kompisar. Med röda smokingjackor och klämmigt svängande 60-talsdoakör äntrar de scenen. Hoppas de går därifrån snart.

Sen kommer af Ugglas och konstigheten är fullbordad för veckor framöver. "Hon sjunger inte fint, fast hon har likadan ögonskugga som jag" sa dottern som kom hem från pyjamaspartyt med blå ögonskugga. Det här är ju som pest och kolera men jag tror ugglan går vidare. Många verkar gilla denna märkliga kvinna.

Jaha, och där var hon vidare. Hoppas INNERLIGT att det inte bär sig hela vägen till Globen. För då är världen märklig.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sarah Dawn sjunger upp både solen, fläkten och hissen även andra gången. Hon är så BRA!

Nu möter hon Blondie & Blondie som har samma koreografi som för 20 år sedan, noterar jag. Piffigt! Jaja, det här är en hygglig låt. Ballad står mot discopop. Frågan är om det går vägen för Sarah här. Hoppas, hoppas, hoppas.

Och nu ska piloterna möta ugglan. Finns det NÅN rättvisa i denna värld så flyger väl ändå piloterna till Globen? Eller???

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Resultat:

JAAA! Sarah till Globen. (Det hjälpte att ringa femtioelva gånger)

NEEEEJ! Ugglan flög till Globen. Men hallå Sverige??? Hallååååå?? HALLLLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ?

JAAAAAA! Sofia åker också till Globen men sin superbraiga grekiska slagdänga! Nu kan jag leva med ugglan. Så länge hon kommer sist nästa lördag.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Va duktig du är på att skriva roligt!! Missade detta evenemang...men det gläder mig att läsa att Ugglas gick vidare!! Haha!!fniss Jag gillar henne...fortfarande!



Kram!

2009-03-08 @ 16:08:07
URL: http://underforvandling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0