En avlägsen släkting har gjort entré i mitt liv

Ibland händer det saker som man inte riktigt väntar sig. Ikväll satt jag och kämpade lite med min teologitenta. Det gick lite trögt. Så ringde telefonen - ett Stockholmsnummer. Det brukar vara försäljare eller nån marknadsundersökare så jag svarade lite halvintresserat. Det visade sig vara min pappas syssling i Stockholm. Hon hade släktforskat, lyckats nosa rätt på pappas farbror som hon besökt och som visat min gamla släktforskning som jag gjorde på gymnasiet. Det är ju bara tre generationer som skiljer oss åt - resten är ju samma gubbar! Trevlig människa - vi pratade i nästan en halvtimme. Och jag fick veta att hon hade namnen på en gammal Amerika-utvandrad släktings ättlingar. Så nu har jag varit ute och facebookat lite igen... Kan man hitta gamla klasskompisar i USA så kanske man kan hitta släktingar också!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Vilka bra filmer Karl (vi) fick låna :) Tack, det var snällt...eller vad skulle du svara ;)



Ha nu en riktigt skön helg!! Det ska jag ha, med undantag att jag är lite sjuk än, men alla prov är gjorda nu. Snart lov= härligt!!!!



Hälsa familjen!!



Kramar Annelie

2009-06-05 @ 16:00:43
URL: http://underforvandling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0