Bröllopsdag utan äkta hälft

Idag firar maken och jag bröllopsdag. På varsitt håll. Han i Stockholm och jag hemma. Men det anlände en underbar bukett med långa stora djupröda rosor med ett bud till jobbet idag! (Jag kan inte precis skryta med att jag hade skickat något till hans hotell....) Några bilder blir det inte på blomsterprakten - inte på något annat heller på ett par veckor. Kameran har åkt till Doktor Nikon för rengöring och årlig genomgång. Väntas hem om 1-2 veckor. Men där jag lämnade den sa de att "Vi skickade en Canon för ett tag sen och det tog nästan åtta veckor innan den kom tillbaks..." VA? Men det var ju Canon det - tröstar jag mig med.

Jaja, åter till bröllopsdagen. Barnen och jag firade själva. De är i högsta grad delaktiga i detta firande, tydligen, och pratade gamla "minnen" från vår bröllopsfest. Inte för att nån av dem ens var född när vi gifte oss men de har sett filmen så många gånger att de TROR att de var med, haha. Vi gick i alla fall på restaurangen vid sjön (den familjevänliga, snobbiga finrestaurangen ska maken och jag bevista i helgen är det tänkt, om vi får nån barnvakt). Bröd med nån skaldjursröra fick man först, sedan huvudrätt och så avslutade vi med glass. Så sonen skrek till grannen när vi kom hem: "Nu har vi varit och firat våran bröllopsdag med trerättersmiddag". I morse sa han på väg till dagis: "Mamma, står det i tidningen och almanackan att vi fyra har bröllopsdag idag?". Gulligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0