Premiär som gatumusikant

Mormor skulle ha tipspromenad å hamnföreningens vägnar. Berta ville ha glass och hade inga pengar. Vad gör man då? Jo, man tar på sig en söt klänning och tar med sig fiolen till mormors tipspromenad. Jag trodde väl att hon skulle få några enkronor och kanske få ihop till ett par glassar i alla fall. Döm om både mormors och min förvåning när hon efter en timme (med långa pauser) hade fått ihop 184:50. Det var ju lönsamt, det där. Fast det är väl inget att fundera på för egen del. Skulle jag ställa mig där med en fiol skulle det inte bli en krona. Möjligen skulle folk betala mig rätt bra för att jag skulle gå därifrån...

Söta sessan gjorde succé.

Det rullade in kulor i lådan. Kaninen Kaninis vaktade förmögenheten.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Va coolt!! Vilken tjej alltså!!! LER MASSOR



Kram Annelie



2009-07-01 @ 22:57:45
URL: http://underforvandling.blogspot.com
Postat av: @nemonen

En driftig tös du har.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0