Kalmar är bokat!

Kalmar slott

Vi ska åka till Kalmar. Hela familjen. Har bokat hotell en hel helg. Jag vill sååå gärna åka till Kalmar slott och nu blir det alltså både det och Borgholm samma helg!

I höst händer mer spännande. Mamma och jag ska åka till Prag. Dit har jag också alltid velat åka.

Jag är inte så noga med att handla och handla som en del är. Visst är det kul att köpa något nytt ibland men jag lägger hellre pengar på resa och uppleva saker. Då menar jag kanske inte treveckors charter till Thailand med hela familjen år efter år (har inte ens varit där...) utan verkliga upplevelser, allra helst bortom turistfällorna.

Jag funderade lite över om det var vettigt att lägga i princip alla pengar man får ihop på just resor men så fick jag svar på en bussresa förra veckan. En dam som var med i "min" buss sa till mig när vi satt och drack kaffe tillsammans på ett av besöksmålen, helt apropå ingenting: "Det ska du veta flicka lilla, att det är dom resor du gör nu som du lever på sedan". Hon berättade att hon blev änka för några år sedan och tog sig sällan ut numera, annat än på någon dagsresa inom landet. Men det hon levde på nu, som gammal, det var just alla minnen från det hon hade upplevt, de hon träffat och de kulturer hon mött. Jag tyckte det var svar nog för min del...

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vår Ullaredsresa är väl inte inställd pga detta??

Där köper man ju förbrukningssaker o barnkläder som man måste ha...

Visst??

Kram

2009-07-31 @ 20:16:46
URL: http://ollesfamilj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, men snälla du. SÅÅ illa är det väl inte att jag bränner alla pengar på resor så att jag inte kan köpa vinteroveraller till mina barn!!!



Klart vi måste till Ullared (det är förresten ett led i det hela. Blir ju billigare att handla där än nån annanstans, vet du.)

2009-08-01 @ 08:53:34
Postat av: Annelie

Låter underbart alltihop! Blir lite avis...men jag gläds ärligt med er!! Vill också resa, men vi kan inte det nu...det blir inget över att spara...men det är ju ett val vi gör. Kanske kommer det? Jo, det hoppas jag! Fint med riktiga resor som du beskriver, då ni verkligen upplever mycket. Skulle jag med valt. Tjusig bild också! Vackert sagt av tanten tycker jag... KRAM till dig från mig.

2009-08-01 @ 11:59:00
URL: http://underforvandling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0