Några layouter igen

Jag håller på att fylla på barnens album genom att scrappa färdigt de foton som ligger och skräpar i lådorna. Så idag blev det två bilder från 2004 och en från 2006. LO-fotona är usla, ber om ursäkt för det. Fotade på ett dumt ställe och det gick lite fort...så blixten har reflekterats mitt i LO:n...

Första LO:n här har jag för en gångs skull gjort utifrån en skiss som Webmosterhelene gjort (i mitt tycke Sveriges skickligaste scrappare). Skissen ser ut så här:



Och så här blev min tolkning:

Mini-Allbäck, en bild från 2006

Så blev det en LO med det foto som vi använde till julkortet 2004. Känns som det var helt nyligen och ändå jättelänge sen som barnen var så här små. Snett och vint blev det vid fotograferingen, så snett är det faktiskt inte i verkligheten.

En LO om julkortet 2004

Så slutligen en LO som också är från 2004, med lill-Majsan i vagnen på Borås Djurpark.

Med tungan rätt i mun - från 2004

Kommentarer
Postat av: Helene

Hej Anna, vilken underbar tolkning du gjort utifrån min skiss! Den är superfin och fotona är sååå härliga! Tycker om färgerna jättemycket! Sen sitter jag här och blir lite röd om kinderna, ditt beröm betyder massor för mig! TACK! Det finns så många scrappare som är duktiga (och i mitt tycke duktigare än mig) så dina ord är oerhört värdefulla för mig!! Kram /Helene

2009-01-03 @ 18:23:21
URL: http://webmosterhelene.blogspot.com
Postat av: Susanne

Tur att inte jag är en scrappare... Allt skulle se likadant ut. Dessutom kan jag ju inte fotografera så det finns ju ändå inte mkt att visa upp...

Tack för det superfina julkortet!

Kram

2009-01-04 @ 21:13:48
URL: http://ollesfamilj.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack Helene! Kul att du kikade in!

Kram Anna

2009-01-04 @ 21:17:23
Postat av: Anna

Hej Susanne. Jag tycker du tar fina bilder! Fast du kanske inte ska satsa på att börja scrappa just NU - det tar en del tid...



Tack själv för julkortet - jättesött! Vi var imponerade att ni hunnit få till det! Alice måste ju nätt och jämnt kommit ut när ni tog bilden!



Kram Anna

2009-01-04 @ 21:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0