Av barn och dårar...

...får man höra sanningen sägs det. Jag kan vidimera att det gäller åtminstone i det förstnämnda fallet.

Maken och barnen har varit på besök hos hans mormor, nyss fyllda 90. Hon lyckades förmå barnen att sjunga "Nu tändas tusen juleljus" för henne (trots att sonen numera anser att det är barnsligt att sjunga). Sen stämde tanten själv upp i "Gläns över sjö och strand". Väl hemma kommenterade sonen det med:
- Hon är nog gammal för hon sjungde väldigt rostigt.


På nyårsafton gjorde jag mig FÖR EN GÅNGS SKULL till lite och lade en grundlig (om än rätt hastig) make up och rullade upp håret på värmespolar. Det blev jättelockigt och i ny svart klänning skred jag ner för trappan där sonen satt och tittade på Bolibompa i väntan på gästerna.
Sonen, hänförd: Men mamma, vad FIN du är....(konstpaus)...Åh...du ser ut precis som en tant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0