Sportlov

Nyss var det jullov. Nu är det sportlov. Innan man vet ordet av har påsklovet flimrat förbi och så är det sommarlov.

Barnen och jag har en helledig vecka framför oss (nja, jag ska jobba nån halvdag hemifrån eftersom nöden så kräver, men jag ska inte åka någonstans och jag har inga tider att passa).

Jag har lovat barnen EN aktivitet (typ skidåkning, pulkaåkning, besök i ishall, simhall eller biblioteket) och EN "riktig fika" om dagen. Med riktig fika avses muffins, glass, tårta eller annat av den typen. Jag blir nämligen utskälld när jag säger att vi ska ta lite fika och sedan har mage att servera smörgås. Det är inte fika, det är mellanmål, hävdar då ilskna barn som sett sina förhoppningar grusas. Men på sportlovet ska vi fika riktigt. Och baka!

Och så har jag lovat mig själv att jag varje dag ska göra en vettig grej hemma också som aldrig blir av annars - typ städa lådorna i hallen, städa garderober, städa tre överfulla skåp ovanför kylen och frysen eller nåt...

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hoppas ert lov blir sköönt!! Det verkar så kul med en blogg, men jag har inte kommit till skott ännu...skolan tar all tid nästan.

Lite komiskt när jag frågade maken om din fotokurs, varpå han såg ut som ett? I bloggvärlden får man värsta kollen :)

Här avlöser det ena viruset det andra. En del dumma bakterier besöker oss också, som du vet...du träffade väl vår Karl hörde jag...

Vi ska försöka gå på bio med flickorna (13, 11 och 9 år) en dag. Mannen ska ju vara lite ledig, gott. Själv måste jag studera ett par dagar.

Kram och hälsa familjen. Annelie

2009-02-07 @ 11:42:09
Postat av: Anna

Ja, jag hörde att du informerat honom om fotokursen. Det var ju rätt kul! Han får väl gå in här också så han vet var jag är nånstans...haha.

Jag träffade din lilleman - vi jobbade lite ihop. Han är ju för söt!

Det var värst vad du pluggar - massor av ämnen på en gång hörde jag. Jag läser lite också, men det är ju ändå bara ETT ämne. Lycka till med studierna! Och se till att få lite sportlov, du också!

Kram Anna

2009-02-07 @ 22:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0