Decemberstress och kalendermys

Varje år TROR jag verkligen att december månad ska innebära lugn och ro och en massa mys med barnen. Så blir det ju inte riktigt. I alla fall så försöker jag få till något kul för barnen varje dag genom små lappar i deras kalender som jag pysslade ihop av 24 tändsticksaskar förra året. Ibland står det en ledtråd för att leta rätt på ett gömt paket men oftast är det andra saker. Häromdagen gjorde vi strutar att fylla med godis och ge bort eller hänga i granen. Igår bakade vi chokladmuffins i de Disneysilikonformar som de fick i kalendern den 1 december. Idag var lilleman på musiklekis och sedan på fiolgrupp och dottern följde med en kompis hem så när alla väl var hemma så var det dags för mig att bege mig till julbord med en av församlingarna som jag jobbar i. Därför stod det på dagens kalenderlapp att det ikväll blev spa. Som far i huset fick ordna med, för övrigt. Han hade köpt badbomb och bubbelbitar på LUSH till dottern när han var i Stockholm förra veckan så ikväll badades det i bubbelbadkaret. Det hade inte varit dumt att krypa ner där själv... Men julbordet var mycket trevligt och gott!

Kalendern - bild från förra året

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0