Skolan har börjat

Så går hon då i ettan, vår tjej. Jag hade tagit ledigt från jobbet för att vara med i skolan men stannade bara en timme. Det var ju liksom vant nu, samma klassrum och fröken som i förskoleklassen. Så när de andra sista mammorna som hängde sig kvar gick och de skulle ha samling, så gick jag också. Hem och jobbade lite istället.
På eftermiddagen åkte vi till Prästgården där det var pensionärsträff för två församlingar. Jag hade blivit ombedd att komma och sjunga lite för dem, men eftersom jag inte har barnomsorg på eftermiddagen fick barnen följa med och sjunga. Dottern spelade fiol också och sedan fick de drickatermosar, små sparbössor som också kan vara kistor till godis eller småsaker och så fick de äta obegränsat med kakor som gage. Det skulle dom inte ha sagt för ungarna smällde i sig fem stora kakor var...

SkolflickanJobba jobba...

Kommentarer
Postat av: Susanne

Är det en vänsterhänting?

2009-08-19 @ 21:33:09
URL: http://ollesfamilj.blogg.se/
Postat av: Anna

Japp!

2009-08-20 @ 08:56:43
URL: http://livethososs.blogg.se/
Postat av: anneli

!!!!!ÅH vilken fin skoltjej!!!! Stor dag!!!

kram a

2009-08-20 @ 12:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0