Sonen har blivit friad till

Sonen, fyra år, fick kärleksbrev från jämnåriga flickvännen I häromdagen. "Vill du gifta dig med mig? KÄRLEK" stod det på det rosaröda papperet med hjärtan. Det var passande att sonen just denna dag anlände till I:s hem med tio rosa rosor i famnen. Det hade han förmått sin far att inhandla på vägen dit sedan han deklarerat "Jag måste ge henne rosa rosor för hon tycker om rosa och jag älskar hon!" Då berättade I:s mamma att lilla I plitat i en timme på ett kärleksbrev som mamman slutligen fått hjälpa henne att skriva.

Idag talade han om för maken:
- Jag ska gifta mig med I och få bebisar.
Maken: Varför ska man gifta sig då?
Sonen: För att man ska få bebisar.
Maken: Jaså, hur funkar det då?
Sonen: Jo, man gifter sig. Sen får man bebisar. Och så ger man dom till prästen. Och sen får man tillbaks dom och då är dom döpta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0