Nu har jag gjort läxan

Ska börja inredningskursen i kväll. Egentligen har de övriga deltagarna redan gått en gång, men då var jag ju fast i Turkiet och fick inte åka hem förrän dagen därpå.

Läraren ringde igår och sa att andra kurstillfället är ikväll och att hon gett de andra en liten hemuppgift som jag kunde fundera på om jag hann med. Jag skulle rita upp eller fotografera ett rum hemma som jag ville göra om och så ska jag redovisa för gruppen hur jag har tänkt att göra om det. Det behövde ju egentligen inte vara "på riktigt" utan mer hur man skulle VILJA göra om det - genom alltifrån att byta kuddar och gardiner till en större renovering. Nu var ju inte detta särskilt svårt för min del. Vi har tänkt renovera hallen framöver och vet precis hur vi vill ha det. Så jag fotograferade helt enkelt hallen och vår ursnygga trappa (not) med grön heltäckningsmatta från 70-talet. Och så ska jag berätta hur vi har tänkt göra. Vem vet? De kanske har helt andra tankar att inspireras av så när vi väl kommer igång blir det kanske inte alls så som vi tänker just nu.

Vi ska också ägna kvällen åt två hembesök - vi ska hem till två kursdeltagare som bor nära kurslokalen och få lära oss hur man kan styla till det. Kursen heter ju just homestyling. Ska bli sååå kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0