Vilken helg!

Sitter och surfar på balkongen. Trädgårdsmöblerna på framsidans terrass står på garageinfaten - oljade för andra gången. Solen skiner, björkarna vajar med sin skira grönska, man och son är hos min bror och hjälper till med altanprojektet, dottern är hos en kompis och jag sitter och njuter med ett glas ananasjuice. (Och tänker inte på att trädgården lämnar en hel del övrigt att önska och att många måsten egentligen tornar upp sig).

Kvällarna är underbara. Vi har kvällssol på balkongen och igår kväll invigde vi våra nya fina gråa filtar med stjärnor (som jag inte kan föreviga eftersom jag skickat kameran på reparation). Maken skulle laga maten, jag ställde mig och gjorde pasta, mitt i pastastrimlandet ringde en kollega som jag hastigt och lustigt bjöd över på middag. Maken svängde ihop kycklingpasta med tomatsallad med pestovinegrette och massor av vitlök. Vi åt på balkongen, barnen lade sig, kylan kom och vi tände myggljus och svepte in oss i filtarna. Och där satt vi tills långt in på natten innan vi till slut fick flytta in. Man får inte så många sådana kvällar på ett år.

Nu oroar jag mig bara för att detta är den sommar vi får. Var det inte väldigt fint i maj förra året också? Och hur blev det sedan? Regn, regn och regn. Nej, så vill jag inte tänka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0