Dagens tre bästa

Dags igen. Inte svårt i vårvädret.

1. Uppvaktad på jobbet. Och det blev verkligen en överraskning. De påstod att jag fyller år nästa vecka. Hade inte riktigt koll på att det redan är mitten av maj då, så jag blev jätteförvånad. Så blev jag sjungen och hurrad för och fick present. En fin vårig grön lykta som jag ska ha på min balkong. Eller möjligen under balkongen där jag har kommit på att jag nog ska ha min gunga. Får se. Fin var den i alla fall! Så gulligt av dom.

2. Tidningen kom äntligen iväg till tryckeriet. Det var väl på håret men jag fick iväg den. Fast alla hade gått när jag kom dit men dörren var öppen så jag lade den på C:s skrivbord och skrev en lapp.

3. Promenad på Prästvägen. Vi guider fick en guidad tur av mannen som gjort i ordning alltihop och fortfarande jobbar med den. I sol och med den späda skira grönskan omkring oss där i skogen. Mitt på sträckan fikade vi i en glänta. Underbart... Tre timmar var vi ute och avslutade i solnedgången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0