Jag är så nöjd med mig själv

I morse när vi åt frukost kom vi att tala om att det är Jungfru Marie Bebådelsedag idag, åtminstone enligt den kyrkiska almanackan. "Kan vi inte äta våfflor idag då?" sa maken. Så när vi varit i kyrkan och hört om nyss nämna Maria åkte vi hem och käkade våfflor. Maken tillförde ny matkultur från Dalsland. Han kommer därifrån. Dom är LITE speciella där. Äter korv i våffla. Det lär ha varit så att korvbrödet tog slut i korvkiosken i Mellerud en gång och det enda som kunde frambringas var våfflor. Därmed var en ny rätt född. Maken käkade alltså korv med senap i våffla. Vi provade allihop! Och ja, det var ungefär precis lika vidrigt som det låter. Så barnen och jag åt med sylt och grädde istället. Några våfflor för mycket blev det. Så jag mådde illa hela eftermiddagen och bestämde mig för att ÄNTLIGEN ta mig i kragen och åka ner och träna. En hel timme skuttandes upp och ner på en bräda, vilt viftandes med armar och ben. Och jag överlevde.

Nu ska jag lägga barn och sedan ska jag lägga mig själv i mitt nya bubblisbadkar. Bilder kommer...nån gång. Jag ska bara få ändan ur vagnen och köra över dem från kameran.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Bilder nu!! Snälla??

2008-03-10 @ 20:11:17
URL: http://ollesfamilj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0