Delad vårdnad...?

Konversation i bilen hem från dagis:

Dottern, fem år: Mamma, jag tycker du ska skilja dig.
Mamma: Tycker du det? Varför då?
Dottern: Jo, för då kan jag bo hos dig och E kan bo hos pappa. Och sen efter en vecka kan vi byta så jag bor hos pappa och E bor hos dig.
Mamma: Jaha, det kanske är bra. Men du...då får ju du och E aldrig träffas.
Dottern: Eh, just det...men sen kan vi ha så en vecka att både E och jag bor hos dig och så kan pappa komma dit när du ska bort. På kören och sånt.
Mamma: Jaha, då löser det ju sig. Men du, då får jag ju aldrig träffa pappa.
Dottern: Eh....men sen veckan efter det, så kan du och pappa bo på ena stället och så bor E och jag på andra stället och så kan mormor komma dit och passa oss. Det blir ju bra!
Mamma: Ja, det verkar ju som att du har tänkt igenom det här. Men jag tycker det verkar krångligt att hålla ordning på allt detta. Tror du inte att det är lättare om vi allihop bor på samma ställe?
Dottern: Jo....kanske det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0