Midsommaren är över

...och vi firade med vanliga familjegänget. Kameran släpade jag inte med mig så det enda midsommarminne jag har förevigat är dotterns frisyr. För första gången sen hon föddes hade jag inte gjort blomsterkransar - så istället flätade vi hennes hår och fäste det runt huvudet som en krans och stack i blommor. Blomsterkrans som blomsterkrans. Men tro inte för den skull att jag orkat köra över bilderna från kameran.

Jag har förresten jobbat hela dagen, så jag har åtminstone något att skylla på. Var i medeltidsslottet igen. Det ösregnade och blåste småspik och ändå kom det hur mycket folk som helst. Typ 250 pers eller nåt - vilket innebär 50-60 personer i nästan varje grupp. Den yngsta jag hade idag var tre veckor, den äldste var 92 år! Men det var kul som vanligt. Fast regnet och blåsten kunde kvitta. Jag gick i linneklänning, ullklänning utanpå och sedan en yllecape ovanpå alltsammans och kylan trängde ändå genom märg och ben. Jag var helt genomfrusen när jag kom hem och låg nästan en timme i skållhett vatten i bubbelbadkaret. Det var skönt och välbehövligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0