Huvudvärk...

...har jag ikväll igen. Det kom krypande i eftermiddags och ville inte ge sig trots smärre tablettmissbruk. Jag fick ringa återbud till körfesten. Salladen som jag lovat ta med fick maken svänga förbi med hos tjejerna. Hemma låg jag och blundade. Jag tror faktiskt jag ska gå och kolla synen för jag ser knappt! Kanske är det därför jag har ont i huvudet. Möjligen har jag nu blivit så gammal att synen äntligen vänt och håller på att gå från nästan blind till bättre ledsyn. Kanske...

Jag hade sista bussturen före sommaren idag. Nästa är inte förrän i början av september. Och tror ni inte att min värsta mardröm besannades. Jag har undrat om det någonsin skulle hända att jag kom med en buss till ett ställe och de inte väntade oss. Just detta hände idag. Vi skulle börja med lunch, jag blev upphämtad på vanliga stället och så åkte vi till matstället. Där stod kökschefens man och såg förvirrad ut och sa "Kommer ni i dag?". Frun hade råkat ut för en olycka och befann sig på akuten och i den allmänna röran hade de väl missat att bussen skulle komma klockan 13. Där stod vi, jag och en hungrig buss resenärer från Göteborg. Klockan var tio över ett och nästa besök, en mil från stan, var inbokat halv tre. Tjusigt! Blev till att snabbringa nummerupplysningen, be dem sms:a numret till en restaurang på vägen till nästa besöksmål, ringa dit, snällt be dem fixa ett långbord, få på resenärerna igen och åka iväg. Som tur var ordnade det upp sig, vi fick supergod mat och snabb service och gled in på gårdsplanen två minuter i halv tre vid nästa besöksmål. Nån gång ska vara den första.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0