Vi har fått en ny rabatt

Det tar sig på framsidan. Maken satte igång med matjorden när grävskopan varit här och sedan tyckte vi det var lika bra att åka ner och handla lite växter. Hade tänkt vänta med rosorna, men tja, andan föll liksom på. Och jag fick vackra vita rosor - min favoritblomma!

Så blev det lite av varje i vitt och rosa. Det ska kompletteras med mer - har en del perenner själv att dela och har blivit lovad ytterligare några i bekantskapskretsen. Och som vanligt satte jag dem för tätt och kommer att behöva flytta dem nästa år - men det ser ju så himla trist ut första året när det är mil mellan växterna annars...

Maken i full färd med anläggandet av ny rabattMellan uppgrävning och plantering
Nu ska det bli vita rosor!
Vackra vita rosorMin vackra hortensia
En till funkiaEn funkia
Den nya rabatten

Kommentarer
Postat av: Susanne

Åh, så tjusigt!! Ser lite dåligt vad det är för blommor på rad i rabatten men det ser fint färgkombinerat ut! Själv har jag fått noja på buskar o blommor med kontraster... Mkt olika bladverk i mörka gröna, ljusa gröna och mera rödgröna växter... Och så mkt vitt... O nån liten färgklick här och där. Måste ta mig en tur neråt för inspektion och shopping snart... Om jag lämnar lillemannen hemma med sin pappa skulle jag kunna komma helg + måndag nån vecka... Hur ser det ut framöver?? Maila gärna! Kram

2008-07-18 @ 21:39:44
URL: http://ollesfamilj.blogg.se/
Postat av: anneli

FINT!

Det blir snyggt!

2008-07-19 @ 13:00:38
URL: http://livochlust.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0