Varmt är det

Och vi renoverar hallen. Nivån på intelligensen går inte ens att mäta.

Men jag ska inte klaga, jag har varit ledig idag. Och inte gjort ett dyft. Nästan. Följande har jag orkat med:

- Ätit frukost i lugn och ro utan varken barn eller man.
- Varit på synundersökning (jag har försämrad syn. Den hade inte vänt som jag trodde. Är ännu mer närsynt. Men jag klarade "ålderstestet" - kan fortfarande läsa pytteliten stil på en decimeters avstånd)
- Legat i en solstol i solen
- Pratat med bästa väninnan i telefon
- Hängt upp tvätt
- Legat en stund till i solen
- Surfat lite (när jag behövde gå in och svalka mig)
- Druckit lite kaffe
- Läst Amelia och Lagalätt som anlände i brevlådan (Ja, jag vet, det är dags för Tara snart, men jag är fortfarande så ung att jag tycker Amelia är rätt bra)
- Pratat med gulligaste gulliga gudsonen i telefon. Han hade varit i en djujpajk och åkt bil och stoppat i en peng och de hade jivit hans altan och mojmoj och mojfaj ska komma ikväll och han lekej med sin kusin Tindja och så tyckte han att jag ska hälsa på honom snart.
- tagit in tvätt

Och nu ska jag måla garderobsdörrar och dörrposter. Och kanske en lekstuga också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0