Helt "hooked" på ljudböcker

Jag har upptäckt ljudböcker. Det tog sin tid. Men lagom tills det efter elva månader började bli lite trist att köra en halvtimme till jobbet morgon och eftermiddag var mamma på biblioteket i syfte att låna ljudböcker till pappa. Hur det var så råkade hon få se att en bok som hon stod på kö för att få låna som vanlig pappersbok fanns som ljudbok. Hon lånade hem den och blev fast. "Det vore något för dig som sitter i bilen en timme om dagen" sa mamma. Jag trodde att jag skulle tänka på annat och inte kunna hänga med i handlingen, men hur det nu var så var sonen och jag på biblioteket häromveckan och hem kom jag med två ljudböcker. Nu är jag fast! Det är suveränt att använda tiden i bilen till litteratur! Jag som aldrig hinner läsa vanliga böcker. Och det går plötsligt fort att köra till jobbet - ibland måste jag till och med sitta kvar på parkeringen för att lyssna färdigt på kapitlet. Det är svårt att sluta mitt i något spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0