Melodifestis!

Ola - jaha, hade nog väntat mig lite mer än en slätstruken discolåt a la 80-tal med uppiffade servitriser dansande i bakgrunden. Men till final lär han gå - alla fjortisar röstar ju på honom.

Lasse Lindh - vem är detta?? Han såg ut som han var typ 11 och sjöng så sockersött, men hur mycket han än tog i så blev det ju liksom inget. Vad låten hette har jag redan glömt, likaså om han sjöng på svenska eller engelska.

Nicole - Haha. Makens stora behållning av kvällen. Han skrattade sig fördärvad. Lät som en mix mellan Ansiktsburk och Kalinka. Själv frågar jag mig: av 3 434 bidrag gick denna vidare som en av de 32. Hur i h-e lät då de övriga 3402 bidragen???

Alexander Sköld - lille Jimmy Jansson kör nu tydligen under pseudonym. Gulligt. Plockar kanske flickröster.

Tvillingarna R - lät som om BeeGees hade framfört en låt som jag inte för mitt liv kan komma på namnet på. Vilken fräck glidning de gjorde i rutschkanan i början... Men dekoren var lite cool. Och låten var väl hyfsad. Andra chansen kanske?

Sanna - hon sjunger superbra, det har hon alltid gjort. Men jag har haft svårt att få bort det gamla intrycket av Sanna som en überpräktig minitant, hur sexiga klänningar hon än dragi på sig. Kanske har det varit de käcka schlagerdängorna på svenska hon tidigare drämt av. Ikväll bytte hon språk och i enkel svart byxdress sjöng hon brallorna av Västeråspubliken. Shit vad bra hon var!

Andra generationen - Recept: kör Di sma undar jordi, Östen med resten och Peps Persson i en mixer. Krydda med lite Latin Kings. Häll smeten på en deg och grädda i ugn. Så får du världens konstigaste pizzalåt.

Carolandreas - va bra dom ÄR!! Fast det var ju inte oväntat förstås. Att de är så lika! Har jag aldrig tänkt på förut, de ser ju ut som syskon. Snygga var dom också! Hans kläder var super. Fast jag har liiiite svårt för gult i tv. På journalistlinjen fick vi minsann lära oss att man ska passa sig för gult framför en kamera. Har INGEN på SVT gått den kursen? Hade varit fräckt att byta plats på färgerna och låtit Andreas ha gul scarf och Carola en orange klänning. Vore snyggt till nya Jennifer Aniston-frillan. Final lär det väl bli. Hoppas jag.

Jag VILL att Carola/Andreas och Sanna går vidare och Ola och nån mer till Andra chansen. Jimmy Jansson, flåt Alexander kanske.

Jag TROR att Ola och Carola/Andreas går till final och att Alexander och Sanna går till Andra chansen. Men med tanke på hur det slutade förra veckan kan ju lika gärna ryska Borkarövarna och brassgänget från Jugoslavien gå till final.

Kommentarer
Postat av: Tina

Men Anna! Du skriver ju såå underhållande och bra! Vi låg i svåra skrattsalvor här!! Det är träffsäkert, fyndigt, roligt och klockrent! Du borde få ha ett eget Nöjesnytt i TV med dina recensioner!! :-)

2008-02-16 @ 22:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0