Pysseldagar

Nu är Berta också sjuk och jättefebrig. Vi försöker få dagarna att gå med lite pyssel. En del pyssel är jag bra på. Annat är jag mindre bra på. Gips till exempel. Dottern fick ett gipsset i födelsedagspresent innehållande formar och två små påsar gips. Jag följde instruktionerna till punkt och pricka med första påsen - gipset stelnade i skålen. Nytt försök med påse 2. Gjorde denna omgång lösare - men den stelnade ändå innan jag fått ner den i formen.

Nu är maken på väg hem och ska ta vägen om färghandeln och köpa 1,5 kg gipspulver. Skam den som ger sig. Nu ska det göras LÖS smet.

Igår fick vi i alla fall fram pyssellådan som stått i förrådet ett tag. När T:s mamma (som var min dagmamma en gång i tiden) flyttade fick jag nämligen en hel låda pysselgrejer. Men barnen har varit lite för små. Nu kom dock den där lådan väl till pass. Det bidde en adventsljusstake med hjälp av lådans innehåll, ett vedträ och några blad från mina scrapgrejer. Så här fin blev den:

Egenpysslad adventsljusstake
På lingonröda tuvor

Dottern målade också en liten träask som hon nu förvarar sin tappade tand i.

Vi hann baka chokladmuffins igår också - det vill säga, jag bakade och barnen slickade skålen. Jag är lite såld på att baka muffins - vi har en hel del olika sorter i frysen nu. Men jag tycker de ser så läckra ut. Och så går det fort! Igår blev det lite rester från fruktskål, skafferi och kyl. Jag hade några bitar blockchoklad i ett öppnat paket, en apelsin som börjat se sina bästa dagar och ett halvt paket philadephiaost. Med socker, smör, mjöl och ägg blev det så här läckert:

Smarrig chokladmuffins

Kommentarer
Postat av: anneli

Hej hej!

Längtar tills i morgon.

Ta en sväng in på min blogg förresten.

Finns mycket nytt att läsa där!

kram a

2008-12-05 @ 17:31:40
URL: http://livochlust.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0