Och vart tog förskoleåren vägen???

Jahapp. Man har kommit upp sig. Man är inte småbarnsmamma längre. Man är mor till ett äkta fritidsbarn. En skolflicka. VA???? JAG????? Hur gick det till? Vad hände? Och framförallt, var var jag nånstans NÄR det hände?

Skolan börjar först i morgon. Men eftersom jag började jobba idag så bar det iväg med ungarna i morse. Nya rutiner: först skulle vi lämpa av tösabiten på fritids på den nya skolan. Och gissa om hon var förberedd. Halv sex kom hon in i sovrummet och deklarerade att det var morgon. Fem i sex stod hon färdigklädd i turkos byxdress med fjärilar (som hon lagt fram igår kväll), håret kammat och uppsatt med glittriga spännen, skolväskan med Disneyprinsessorna chict över axeln, innehållande ett äpple som hon omsorgsfullt packat ner i en plastpåse. Det var bara det att det var en och en halv timme kvar tills vi skulle åka. Så dottern fick ta av sig jacka och skor och satte sig vid datorn en stund istället.

Så lämnade jag dottern på fritids och lilleman på dagis. Han har lämnat keruberna och börjat i Lillstugan. Inte ens han är liten längre. Nyss föddes de och jag drog runt med dem i en syskonvagn. Innan jag vet ordet av övningskör de, ränner ute på nätterna, snusar och vill inte veta av mig. Snyft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0