Vilka små stjärnor vi har!

Igår kväll var det Ministars - det vill säga "Småstjärnorna". Jag trodde inte barnen ville vara med - de kan inte en enda poplåt och vet knappt vad det är (mamma har slarvat med indoktrineringen där...) Men ack vad jag bedrog mig. Trots att de inte hade en aning om vad Småstjärnor och Ministars är för något så fick jag vackert gå till receptionen och anmäla dem. Klockan 16 infann de sig för dress rehearsal. 18.30 skulle de vara i sminket och klockan 19 satt mormor, morfar, maken och jag bänkade på rad tre i Show Bar. Först ut var tre femåriga rockers som mimade till Hard Rock Halleluja till publikens förtjusning. Sen kom våra telningar. De hade valt Lollo och Bernies (Vings maskotar) hitlåt "Lollo & Bernie". Lilleman i svarta paljettbrallor och glittrigt grönt linne och tösen i vit krusidullklänning, ögonskugga och glitter i både ansiktet och håret. De var sååå duktiga. Efteråt blev de intervjuade på scenen.
Efter att de mottagit diplom och dansat på minidiscot var det middagsdags. Popstjärnorna åt lite mat och mycket glass. Sen slocknade de sött i sina sängar.

SmåstjärnornaVåra småstjärnor
Dottern ger järnetLilla E på scenen
K blir intervjuadE blir intervjuad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0