Snart väntar vardagen

I morgon åker vi hem. Då är det vardag igen efter tre veckors semester med allt annat än vardagsbestyr.

Det största som händer när vi kommer hem är väl farmors begravning. Ja, lilla farmor somnade in i sitt 96:e levnadsår när jag var i Kenya. Jag hann ta farväl av henne innan jag åkte och trodde inte att jag skulle få se henne igen. Så blev det inte heller. Frisk in i det sista somnade hon in en onsdagkväll i sin säng med ljusa minnen från sitt liv. Hon var så nöjd med allting, sa till mig i påskhelgen att nu hade hon levt ett lyckligt liv, var så glad åt allt hon fått uppleva men nu fick det räcka. Hon hade skrivit ner precis hur hon ville ha sin begravning. Jag ska sjunga. Hur jag nu ska fixa det, men det får väl gå på något sätt. Vi ska träffa prästen på tisdag kväll, en av mina kära kollegor. Han träffade farmor varje vecka den sista tiden och växlade alltid några ord med henne.

Och sen är det väl förhoppningsvis VÅR när vi kommer hem. Jag trodde inte mina ögon när vi landade på Landvetter efter Kenyaresan och det var snö överallt! Rena chocken! Tur jag fick åka till Teneriffa dagen därpå. Men nu får det väl vara bra, ändå. Va??

Kommentarer
Postat av: Susanne

Välkomna hem till fina Sverige! Det är vår i luften. Iallafall i Ö-o. Vi har varit ute i trädgården och vårfixat idag.
Det ser väldigt skönt ut med sol & bad. Är bra sugen på en solresa!! Får höras när ni kommit in i vardagen igen!
Kram Sassa

2008-04-19 @ 17:46:16
URL: http://ollesfamilj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0