JAG HAR SETT KILIMANJARO

Nu har jag kommit fram till Nairobi. Vi akte fran Voi i gryningen. Pa vagen hit sag vi Kilimanjaro, snotackt, resa sig over molnen. Sa haftigt!

Det har varit harliga men ganska elandiga dagar i Voi. Manniskorna har det bedrovligt. De har i princip ingenting alls mer an i basta fall lite klader pa kroppen. Husen de bor i ar byggda direkt pa marken av rod lera och koskit! Koket ar oftast en eldhard utanfor huset. Jag har massor att beratta men for gora det hemifran och inte fran ett superseeeegt internetcafe i Nairobi.

Nu vantar nagra intensiva dagar har i huvudstaden. Vi ska till ett gatubarnsprojekt i morgon, sedan till Karen Blixen Museum, till en giraffpark for att mata och klappa giraffer och sedan ar vi nagra som ska traffa biskopen. Pa torsdag ska vi till en liten by for att besoka en flicka och hennes familj. Och pa fredag ska vi till massaimarknaden innan vi tar nattflyget hem.

Och just det, sen jag bloggade sist har jag varit pa safari. Vi sag massor av djur. Giraffer, ett antal olika antiloper (visste inte ens att det fanns olika sorter), vartsvin, surikater, apor, lejon, buffel m.m. Och sist men inte minst MASSOR av elefanter. Hundratals pa flera stallen. Manga av dem var nagra meter fran bilen. LITE skakigt nar de borjade vifta med oronen och trumpeta. Motorn var avstangd och en stund tidigare hade bilen inte gatt att starta. Men som val var kom vi darifran. Aterkommer med bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0