Begravningsförberedelse

Idag hade vi samtal om farmors begravning. Det var mamma, pappa, min ena faster och jag. Och så prästen. Det blev två timmar av både skratt och gråt. Mest skratt faktiskt. Prästen fick en hel del till sitt griftetal. Han sa när vi skildes åt att det lär bli en ljus begravning även om det är ledsamt. Och precis så ville nog farmor haft det.

Jag är nöjd över att jag får sjunga båda mina sånger före avskedet, så att jag kan vara med på det fullt ut utan att behöva tänka på att jag sjunga direkt efteråt. Det hade nog inte blivit så vackert... Farmor hade önskat sig "Där rosor aldrig dör". Sedan fick jag välja en sång själv och det blir "I gott bevar", en så otroligt vacker sång som avslutar "Kristina från Duvemåla". Det blir nog bra. Och SEN kan jag böla....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0