Tre bästa

Även om det är höst och pissregn och mörkt och surt dagarna i ända så kan man ju ändå kosta på sig tre bra saker:

1. Klädinköp. Jag har bara sommarkläder i garderoben. Lämpligt i köld och ösregn. Not! Så jag snabbrajdade på stan idag. Tre tunikor (varav en stickad) och ett par brallor på 20 minuter. Bra gjort. Jag är så nöjd.

2. Lunch med mamma. Fick lust att äta lunch ute idag - det var väl ett halvår sen sist eller nåt. Så jag ringde mamma som är ensam hemma och dessutom var på besök på sitt gamla jobb: skolan. Hon tyckte det var ett utmärkt förslag.

3. Sagostund med älsklingstrollen. Finns det något mysigare än att ha ett mjukt och gosigt barn på varje arm och små tindrande ögon och lystrande öron som uppmärksamt suger i sig varenda ord och bild i sagoböckerna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0