Nu minns jag varför jag är trött

Vi var på en liten träff om Kenyaresan igår, mamsen och jag. Sen kom vi hem, helt upprymda. Slog oss ner i soffan med ett glas rött och försökte rensa hjärnan från all information och alla tankar som snurrade. Sen sov vi inte en blund, någon av oss på hela natten.

På träffen hann vi avhandla allt från malariaprofylax och växelkurser till aidsstatistik och vad en tandborste kostar i Kenya. Typ flera dagslöner för en låginkomsttagare.

Det jobbas med flera bra projekt dit vi ska, främst inom skolan och främst för barn som förlorat sina föräldrar (naturligtvis oftast i aids). En sak är säker: det kommer att behövas pengar. I mängder. Jag får samla in. Mamma sa att hon nog får baka frallor och ställa sig på torget på lördagarna. Själv får jag väl tigga...

Jag återkommer om projekten lite senare men tills vidare kan ju alla som känner mig skänka en slant. Det första jag ska göra är i alla fall att åka till Ullared och storhandla tandborstar. Det blir delprojekt 1 för min egen privata del. Bidrag mottages.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0