Många frestelser i staden...

...eller i huset, rättare sagt. Jag jobbar hemma idag. Har massor att göra med cykelprojektet.

Men jag är nog egentligen inte typen som ska jobba hemma. Jag borde hyra ett kontor nånstans, långt hemifrån. Nu sitter jag hemma. Och lyssnar på följande:

Från scraprummet skriker mina sen länge beställda bilder: "Kom hiiiit, scrappa med ooooossss, gör något fiiiiiint av oss!".

I tvättstugan ligger tvätt i tumlaren. I synnerhet sockorna skriker "Para ihop oss två och två. Vi vill komma upp till strumplådorna".

På diskbänken står koppar och glas. Diskmaskinen skriker: "Plocka ur mig! Gör mig tom och fyll mig på nytt!"

"Nymålade" stämplingar ligger i en prydlig hög (ja, faktiskt, annars är det inte mycket som är prydligt här) och ropar: "Gör kort av oss! Vi vill bli fint dekorerade med blommor och glitter och bokstäver".

På pianot ligger nya noter som jag fått av B på jobbet (vi ska snart framträda, när ska vi hinna öva?). Noterna ropar: "Vi är så fina, spela och sjung oss, lyssna på oss!"

Det är inte lätt det här, alltså.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Bara att beta av allt, uppifrån och ner:)

2007-10-12 @ 08:48:14
URL: http://www.livetuppochner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0