Lite höstfint hemma

Eftersom lillemans rum ser ut att dröja (men nu har vi i alla fall ångat ner tapeterna, nu ska det bara torka och avfuktas och slipas igen och grundas och sedan målas två gånger - och så ska tak och fönster målas, och garderobsdörrar och lister och....) så tog jag mig friheten att piffa upp det lite på andra håll i huset. Fick en stund över på jobbet häromdagen och slutade vid lunch men skulle tillbaka på en grej på kvällen så jag använde eftermiddagen till att kompa ut och sticka till Ullared en sväng.

Det blev födelsedagspresenter och julklappar och vantar och mössor mest. Men också lite prylar till hemmet.

Röda ljus på köksbordet

En kompis har stora blockljus i en "rad" på sitt köksbord och jag har alltid tyckt att det är så snyggt. Nu har jag trixat ihop en egen variant med överblivna stenar från "utearbetet", några höslöv och ett zinkfat. Och så tre stora röda ljus i mitt röda kök.

Nytt och fint i dotterns fönster

Jag blev så förtjust i dessa söta krukor som jag såg i en kundvagn på Gekås. Frågade tjejen var hon hittat dem och travade fram till hyllan och knep två exemplar. För 19:95 styck. Är jättenöjd med dem. Ännu gladare blev jag förstås när jag hittade precis likadana krukor, fast halva storleken, i en blomsteraffär här i stan för 99 kronor stycket. En ny lampskärm med fot blev det också i dotterns fönster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0