Harry och hans hink med dinosaurier

Maken och lilla E åt lunch på stan idag. Det blev förstås favvostället Sibylla. Lilla E fick en sån där barnmeny med leksak. Han råkade få en påse med hårsnoddar och spännen och grejer i glittrigt rosa. Lilla E älskar rosa och tills för bara några veckor sedan var han också mycket intresserad av hårgrejer. Men inte längre. Så han vrålade "JAG VILL INTE HA TJEJGREJER". Varpå innehållet byttes ut mot något annat, nämligen ett fempack sliddriga ödlor i olika kulörta färger. Dessa är nu icke ödlor utan "läskigfarliga dindosaurier". Lilla E kallar sig numera Harry och har sina små odjur i en hink, precis som i favorit-TV-programmet "Harry och hans hink med dinosaurier". Eftermiddagen har ägnats åt dessa små varelser. De har fått namn minsann. De heter Fladdermusen, Grodan, Grodung, Rödbajs och Gulbajs. Och de pysslas om, de har fått spruta (doktorväskan var ute i trädgården en sväng), fika och Harry har läst saga för dem. Själv är jag utnämnd till Mormor. Jag undrade om jag inte blir farmor om lilla E är pappa. Men då fick jag en utskällning: "Jag är faktiskt inte pappa till dom för jag är deras Harry. Och du är deras mormor. Så är det. "

305976-102305976-101305976-100

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0