Förvandlingen är påbörjad

Mamma och pappa ska sälja huset. Och jag har fått det delikata uppdraget att försöka styla till det litegrann inför försäljningen. Mamma har sett Lulu Carter på TV och har höga förväntningar. Har till och med sagt till mäklaren att hon har en "egen Lulu". Det är lite nervöst. Jag vill att det ska bli bra men det är ju inte så lätt att gå hemma hos sina föräldrar och säga "Det måste bort", "Det kan ni inte ha kvar", "Bort med den duken", "Bort med alla torkade blommor", "Släng ut soffan...". Jag vill ju inte att de ska bli ledsna. Samtidigt är väl de tilltänkta köparna mer i min ålder och kanske närmare min smak än deras... Och även om de inte köper inredningen vet jag ju själv hur man påverkas av den.
Igår for jag runt i mitt hem och förråd och plockade ihop grejer och var och handlade lite. Så här blev hallen.

Före:

Hallen före
Hallen före

Efter:

Hallen efter
hallen efter
LjusblommaLjus i hallen

Kommentarer
Postat av: anneli

FINT!
Det här kommer att bli kanon!
Du är så duktig.

2007-10-25 @ 08:05:40
Postat av: Sassa

Roligt uppdrag!
Dom kanske inte ens vill flytta efter du fixat till det!! Spännande! Mera bilder sen va??
Kram

2007-10-25 @ 09:47:50
URL: http://ollesfamilj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0