Veckans barncitat

Filosofiska femåringen, allvarsamt:
- Jag känner livet i mig. Om man inte känner livet i sig, mamma, då kan man dö.

Treårige sonen har sovit utan blöja och är mycket stolt över att detta gått alldeles utmärkt:
Sonen: Jag är stor kille nu, mamma
Mamma: Ja, du kanske kan flytta hemifrån snart!
Sonen: Nja, inte än kanske va? Men sen, när jag har blivit ÄNNU större, då ska jag flytta till ett land där man får ha leksakerna på golvet.

Barnens dagis ska åka till ett äldreboende och sjunga för de gamla. Det är väldiga bestyr med detta på morgonen när dottern gör sig i ordning. Under påklädning av kjol och fixning med håret säger hon:
- Jag ska klämma i och sjunga högt för tanterna för dom hör lite dåligt. För deras öron har blivit vikta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0