Synden straffar sig

Eftersom vi äntligen är färdiga med Lilla E:s rum och INTE behöver jäkta runt som idioter varenda kväll tog vi igår paus. Det vill säga, jag ägnade inte en minut åt hemmet, förutom att ge barnen mat och se till att de kom i säng. Sedan tog jag ett långt bad med en badbomb från Lush medan jag ringde kompis T som jag inte pratat med på veckor. Sedan var det Greys Anatomy. Och sen var det sängen. Det var skönt.

Det var inte lika skönt när jag kom hem idag och låg en hel dag efter. Usch. Det blev dubbelt så mycket jobb idag med plock och tvätt och vik  och dammsugning (och vi låg ju redan efter för att så mycket tid har ägnats i pojkrummet).

Vi avslutade kvällen med att möblera om lite i vardagsrummet. Vi hade nämligen blivit bestulna på en soffa när vi kom hem. Så går det när man tvingar sina stackars föräldrar att sälja sin hörnsoffa när man stylar deras hem inför husvisningen. Då blir man liksom av med sin egen.... Jojo, päronen hade varit här och snott MIN soffa! Där fick jag!

Kommentarer
Postat av: mormor

Man får skylla sig själv!

2007-11-09 @ 22:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0