Nu vet jag varför jag aldrig läser böcker

Jag läser inte böcker. Jag har inte läst en bok på hur länge som helst. Jag bläddrar förstrött i inredningstidningar och resemagasin. Men böcker - nix.

Nu har jag bryskt blivit påmind om varför. Igår kunde jag inte sova. Det var inget på TV - som vanligt. Och jag fick för mig att jag skulle läsa en bok. Gick till bokhyllan där det finns flera bokklubbsböcker från kortare ryck i bokklubbar samt bokreaböcker som aldrig blivit lästa. Där hittade jag en Stieg Larsson. "Flickan som lekte med elden". Del 2 i Millenniumserien om jag fattat saken rätt. Första boken har jag inte. Jag bestämde mig för att ge den en chans. 50 sidor skulle jag läsa. Var boken bra så SKULLE jag lägga ifrån mig den och gå till bibblan och låna del 1. HAHAHA!! Sällan studsar en termos. Det gick som det gick. Nu är jag på sidan 268. Och skitförbannad på familjen som gapar och lever och pockar på min uppmärksamhet varannan minut. Kan man inte få läsa i lugn och ro i det här huset?????

DÄRFÖR läser jag aldrig böcker. För har jag väl börjat får jag inget annat gjort.

Om en vecka har vi en veckas semester. DÅÅÅÅ ska jag LÄÄÄÄÄÄSA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0