Ibland löser sig saker...

- Jag tror att Lilla E har feber.

Meddelade mormor när vi kom hem ikväll. Hon hade varit barnvakt och tyckte att sonen var kinkig och varm men hittade inte termometern. Dottern hade feber igår men den var lyckligtvis borta idag.

Jag kände mig stressad. Makens avdelning ska på konferens till Göteborg i morgon och eftersom han är avdelningschef är det liksom han som leder hela konferensen. Ingen vab där inte. Själv hade jag bokat in massage på förmiddagen. Låter kanske lyxigt men jag går på rätt tuff triggermassage för att kunna jobba överhuvudtaget, ont i axlarna som jag har. Nu är axlarna värre än värst och jag ville verkligen inte avboka för min massör är superpoppis bland alla stela människor här i stan och jag hade inte fått nån tid innan den jag redan bokat om två veckor. Så länge vill jag inte gå med värk. Dessutom hade jag ett superviktigt möte med turistchefen hela eftermiddagen och det hade jag redan fått boka om en gång på grund av sjuk son. Det är fem veckor sen eller något, så det säger en del om hur svårt vi har att hitta en tid som passar båda.

Hur som helst. Medan mamma jag pratade, precis när hon nämnt E:s misstänkta feber, så ringde massören och hade blivit sjuk. Hon erbjöd mig en ny tid på fredag. Jag tackade ja på stående fot. Fem minuter senare, om det ens var fem minuter - mamma hann nätt och jämnt ut genom dörren -  så ringde turistchefen och bokade om mötet. Hon hade blivit blixtinkallad till något annat och undrade om jag kunde komma på tisdag. "Ja tack" sa jag.

Nu har jag känt på sonen och jag tror inte att han har nån feber, men har han det så behöver inte föräldrarna få ångest. Så skönt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0