Jag har kvaddat bilen

...tyckte jag i alla fall. Skulle ner och köpa en present till I som dottern ska på kalas hos i morgon. Svängde upp på ICA:s takparkering och skulle just svänga in på själva parkeringen då en kille i 8-10-årsåldern springer rakt ut och plötsligt dyker upp framför motorhuven. Jag hade redan börjat svänga och girade reflexmässigt till - och repade bilen längs en liten stolpe som jag inte hann se. Bakdörren trycktes in och det blev värsta jätterepan. Och ungen försvann som en avlöning. Jag rusade in i leksaksaffären med gråten i halsen och sen bölade jag hela vägen hem. För att bilen blev förstörd och framförallt för att jag var ett par centimeter från att köra på ett litet barn. Och sen skulle jag hem och berätta för min man, som just hade hämtat bilen från rekond så den var som ny. Men han sa bara "Men det är ju bara en bil. Och vi har försäkring. Tänk om du hade kört på nån. En bil går ju att laga. Tänk inte mer på det nu. "  Men klantigt var det. Varför tvärnitade jag inte istället? Och varför måste ett barn springa ut framför mig precis då? Men som sagt....en bil är ju faktiskt bara en bil...tur att killen klarade sig.

Kommentarer
Postat av: Sassa

Hmm... Trist! Vad hände igentligen med den lilla blåa maxdan på Heden? Kom inte ett barn ut i vägen där oxå???

2007-12-08 @ 13:50:59
URL: http://ollesfamilj.blogg.se
Postat av: Anna

Va? Hände det något med Mazdan? Kommer jag inte ens ihåg. Var då? När då? Jag blev påbackad en gång vid Konserthuset minns jag.

2007-12-08 @ 18:54:23
Postat av: Sassa

Om jag minns rätt så var det ett barn som kom ut springandes då oxå. Du körde över en vägbula inne på Heden o väjde för barnet. Bilen blev bucklig iallafall...

2007-12-08 @ 19:59:44
URL: http://ollesfamilj.blogg.se
Postat av: Anna

Kommer jag inte ens ihåg. Men jag minns att det var besvärligt att köra bil inne på Heden för det var ju smala vägar och barn och fotbollar precis överallt. Folk körde in i buskar och trädgårdar och allt möjligt för att väja. Såg lite kul ut ibland, haha. Det var ju förresten ett barn som faktiskt BLEV påkört där en gång. Jag såg när ambulansen kom, men det var visst inte så farligt, ett armbrott eller något. Men otäckt.

Maken läste igår om nån som hade kört ihjäl en kvinna och ett barn på ett övergångsställe i Sthlm. Även om jag var arg över bilen så är man ju glad att jag bara sabbade en dörr. Den går ju att byta...

2007-12-09 @ 09:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0