Busstur åt bägge håll

Idag blev det busstur med pensionärer istället för något av de andra jobben. Och nu är jag hemma och vänder - ikväll ska vi ut och lära oss en ny busstur, några av guiderna. Det kokades nämligen ihop en ny tur före sommaren och vips hade vår suveräne bokningskille sålt in den till några sällskap. Jag lär inte hinna med någon sådan i höst men nu har han ju redan börja sälja in nästa års turer så det är väl lika bra att jag lär mig den. Det går nämligen åt ett helt annat håll än den jag är van vid så jag får läsa in mig på en hel del fakta.

Dottern åkte just till stallet med en kompis.
- Öh, du, jag sticker ut till stallet och rider lite.
- Eh...jaha...är du hemma till middagen?

Det låter som hon är 13. Men hon har ännu inte fyllt fem. Det ska böjas i tid, det som krokigt ska bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0